Otrohet!

Vet ni vad jag tänker på just nu? Otrohet
Jag har undrat flera gånger på hur man kan vara otrogen mot sin partner.
Vad är anledningen till att man blir otrogen?
Tänker dem inte på att dem kommer såra sin partner?
Tänker dem inte vilka konsekvener det finns om man blir otrogen?


Själv skulle jag inte kunna vara otrogen mot min partner, jag går inte in i ett förhållande om jag vet att jag ska vara otrogen eller något liknande.
Varför ska jag vara det när det finns någon i mitt liv som jag älskar och vill dela mitt liv med?
Den personen som jag kommer vara tillsammans med kommer jag att vara trogen upp till 100%
varför? Jo för jag kommer att älska honom och jag skulle inte vilja förlora honom, så varför ska jag göra en sådan dum sak som kan vara garanterat på att han kommer lämna mig?
Vem accepterar otrohet?, det kan ju finnas vissa aledningar varför, men jag personligen tror inte jag skulle kunna förlåta någon person som har varit otrogen mot mig.
Hade han älskat mig skulle han ju inte göra något sådant eller hur?
Älskar man någon så skulle man själv tänka på att man inte ska såra den andra personen för då blir man själv sårad!

Om persoen inte skulle älska mig skulle jag hellre vilja bli lämnad än att veta att han har varit otrogen mot mig! hur ont det än gör.

Det jag vill komma fram till är att, jag vill att ni ska tänka på vad en sådan sak kan leda fram till!
Såra inte er pratner bara för ni har tappat känslorna eller vad det än är!
För jag tror inte att ni själva skulle vilja hamna i en sådan situation!
Snarare ingen vill hamna i denna situation så tänk efter på vad ni gör innan ni gör det ni ska göra!
Tänk på konsekvenserna ni kommer att möta på vägen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har frågat mig själv samma fråga. Älskar man verkligen sin partner om man gör så liksom?

2011-01-12 @ 19:13:09
URL: http://fighhhter.blogg.se/
Postat av: Emma

jätte bra sagt, håller med till 100%!

2011-01-12 @ 19:50:44
URL: http://daghjort.blogg.se/
Postat av: Alexandra

jättebra skrivet!

2011-01-12 @ 20:34:55
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Jane

har du så rätt i, otrohet är sjukt ..

2011-01-13 @ 00:25:10
URL: http://www.finest.se/Jejn
Postat av: Sara

Relationer är komplicerade, jag säger inte att man bör eller ska vara otrogen och jag själv tycker inte att det är okej om jag eller om min pojkvän skulle vara det mot varandra, men tänk om man inte blir tillfredsställd att vara trogen och ha en och samma partner år efter år tror jag få personer klarar, speciellt om man får någon flört här och där, gamla flammor kommer, något nytt i vardagen etc... Jag hoppas hela tiden att min pojkvän är trogen men hur vet jag att han verkligen är... även om han älskar mig kan det vara just sexet han är ute efter...! :S

Låter dessutom som om du aldrig haft en riktig kärlek eller något liknande, menar även om du älskar personen kanske inte han gör det till dig och ha sex utan kärlek är som att vara otrogen..

En sak till vad definierar DU som otrohet, att personen har sex med någon annan, en kyss, en flirt?

Att någon är otrogen och du bara lämnar honom/henne.... svårare sagt än gjort...

Att han flörtar med andra är mer allvarligt än sex tycker jag sex är inga känslor, bara ett behov vi har typ en flört är mer efter en bekräftelse han vill ha någonting nytt...

Det finns så mycket att säga men jag hoppas att du kan hålla ditt löfte i din relation, eller den du kommer att ha senare, jag ska se till att hålla mitt iaf till min pojkvän fast att jag inte ens tänker tanken än på att göra det...Jag älskar honom! :$

2011-01-14 @ 23:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0