gillar/gillar inte

Vet ni vad jag mest ogillar? Det är när en kille säger jag gillar dig/jag älskar dig fast han inte visar det!
När en kille säger sådana saker åt mig då förlorar jag intresset för honom direkt eftersom jag stämplar honom player, det kanske är en dålig vana men det är så jag ser det!
Om han ju ''gillar'' mig varför visar han inte det då? Borde inte killen visa att han gillar mig om han nu gör det?
Eller ska jag visa det för honom?
Fine jag kan visa att jag är intresserad ett två tre gånger men sedan får jag nog, om killen inte visar så struntar jag i honom.
Jag avskyr när någon säger jag gillar dig men inte bevsar det för mig.
När jag menar med bevisar så menar jag att han ska nog kunna messa ringa osv inte ingonera mig en hel dag eller snarare hela tiden.
Det ska inte bara vara jag som ska messa osv det måste ju han också göra.

Vi kan ta ett exempel: Om jag säger till en tjej kompis att jag älskar henne och att jag kommer alltid att finnas hos henne, och då dagen kommer då hon behöver mig så finns jag inte för henne liksom jag struntar i henne.
Skulle hon inte då tycka att jag är en utnyttjare då?

på det sättet menar jag att inte tycker om hos killar!
Okej det kan finnas tjejer som håller på exakt likadant.
Men varför ska det alltid drabba oskyldiga människor som liksom vill ha det seriöst eller nått liknande?

Det är vad jag känner just nu, varför ska människor såra andra?
Kan dem inte bara vara ärliga och säga vad dem tycker och känner?
Det är bra med att vara ärligt, det är då man vet vad personen tycker om en!

Och på sådana läge önskar jag att jag kunde läsa människor tankar och se vad dem tycker om mig och vad dem vill utav mig. Om dem älskar mig eller inte!!
Man kan aldrig vara säker längre på vad personen säger, jag har svårt att lita på människor eftersom jag har blivit sårad flera gånger då menar jag inte bara kärlek utan vänskap också.

Och det jag oftast brukar säga är:

Det är bättre att ha ont av sanningen än att trösta sig med en lögn!

Och det är sant!


Kommentarer
Postat av: E M E L I E -

Men det är sant ... Och jag gillar det talesättet :D

2011-01-04 @ 22:37:36
URL: http://fighhhter.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

bra skrivet (:

2011-01-04 @ 23:20:03
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0