Avundsjuka!

Det vi vad det värsta jag vet? Det är Avunsjuka människor! Jag kan faktist ta år mig på människor som är avunsjuka. Då menar jag inte att han/hon är avunsjuk för jag har en fin tröja och inte han/hon utan det jag menar är relationer.
Det finns människor som blir jätte avensjuka för att dem umgås med vissa kompisar eller så är dem avunsjuka för att dem har ett förhållande osv. Men varför är dem det? Kan dem inte vara glada för sin kompisa att hon har hittat en kille som älskar henne och hon älskar honom eller måste man förstöra mellan dem bara för man själv är singel?
Eller så vill man första för två andra person som tycker om att umgås med varandra?

Jag har hört att människor har pratat mycket strunt om mig och en utav mina tjej kompisar bara för dem är avunsjuka. Varför ska dem göra det? Kan dem bara inte strunta i andras liv och tänka på sitt eget?

Vi kan ta ett exempel som har hände mig för ca en månad sedan : Jag har lagom mycket vänner om man kan säga så och jag behandlar alla lycka mycket så som dem behandlar mig liksom och jag har en tjej kompis som nyligen har skaffat pojkvän. Jag är glad för hennes skull eftersom hon är lycklig men deras problem är att det är distansförhållande med en kille, så dem kan inte träffa varandra så ofta.
Så vad hände? Jo, tjejen och killen har inte haft mycket kontakt dem senaste tiden på grund av en anledning.
Tjejen ber mig ta kontakt med hennes pojkvänn för att allt ska fixas mellan dem!
Jag ställer upp så klart,
vad händer då? Jo min kompis andra vän sitter och snackar strunt om att jag försöker förstöra förhållanden mellan dem två och att jag ska ta honom åt mig själv?
När jag fick höra det så skrattade jag tills mina tårar började rinna.
Varför ska jag göra något sådant?
Tvärtom jag försöker hjälpa dem så gott jag kan eftersom jag ser hur båda mår dåligt.


Det jag försöker komma fram till med denna histora som hände mig är att varför är människor avundsjuka? Och försöker förstöra något som hon/han inte har något med saken att göra?

Personen tyckte att min tjej kompis dissa henne för hon umgås med mig i skolan, problemet är att personen inte ens går i vår skola så vad är problemet om min tjej kompis umgås med mig? Hon får ju umgås med vem hon vill liksom? Dem hon trivs bäst med ska hon umgås med så enkelt är det!

Ett annan händelse hände för några dagar sedan och då fick jag höra att en annan tjej snacka strunt igen!
Tjejen sa '' hon (min tjej kompis) är en falsk person bara för hon inte berättar för mig om hennes kille och att hon umgås med Maria hela tiden i skolan''!

Varför ska min tjejkompis berätta för en tjej om hennes förhållande liksom?
Vad har personen med hennes förhållande att göra och varför har hon problem för att min tjej kompis umgås med mig i skolan?!
Hon tivs bäst med att umgås med mig, hon känner sig trygg och att det finns någon som finns för henne, därför umgås hon med mig!

Jag blir ganska irriteerad på att folk ska vara avundsjuka för att man umgås med andra eller om man har förhållande eller något annat spelar ingen roll vad det är.
Kan man inte vara glad för personens skull istället? Eller måste man förstöra allting?


Sluta upp med att vara avunsjuk det leder bara till problem!
Stötta varandra iställer, vad glada för varandra!
Visa att ni är gamla nog, man kan tro att ni är 10 år eller nått men vaf*n ni är ju 18 åringar om inte äldre till och med!


Ju mer man håller på med en sådan barnslig sak så visar man hur omogen man är och att man är avunsjuk liksom! Personer som håller på märker inte att dem är avunsjuka men tyvärr så är dem det!



Tycker ni att jag har fel i det säger kan ni lika gärna kommentera varför!

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2011-01-10 @ 16:18:30
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: sofia hassan

usch avskyr sånna människor, men det finns ifioter till allt :/ tyvärr..

2011-01-10 @ 18:44:51
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

är allt bra med dig? :)

2011-01-10 @ 19:27:17
URL: http://maddeworlds.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej !

Nu har du chansen att vinna ett helt valfritt smycket ifrån Calli.se.

Kanske till dig eller till någon du tycker om ?!



Skriv vad du vill vinna här: http://moonzanna.se/2011/january/vinn-ett-valfritt-smycket-fran-callise.html#comment



och du är med i tävlingen !

Kram Sanna

2011-01-10 @ 20:05:47
URL: http://moonzanna.se
Postat av: HANNA

Ååh, sånt där är så jobbigt! Jag blir bara så trött på det!

2011-01-10 @ 21:03:26
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: HANNA

Aa, men jag fattar inte varför dom inte bara kan skärpa sej och växa upp?!

2011-01-10 @ 21:17:37
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: HANNA

Haha, det kan mogna till OCH växa upp :)

2011-01-10 @ 21:40:33
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Hannes

Jag ogillar dig.

2011-01-10 @ 21:52:26
URL: http://hejahoja.blogg.se/
Postat av: Hannes

Då jag skulle titta på en Robin Hood film så hade du skickat en länk till din blogg. Jag ogillade starkt vad jag såg. Meningen "Tror inte att de är bara jag som är det utan dem flesta ocskå. " hittade jag så många fel i att jag beslutade att du är en person som inte tilltalar mig, ty din lyriska och grammatiska förmåga lever ej upp till de krav jag har för att någon skall förtjäna min acceptans. Jag hoppas inte att du dör, men det skulle vara trevligt om du fick exempelvis en tillfällig smärta i foten som följd av att jag medvetet tappat ett piano på den. Godkväll

2011-01-10 @ 22:24:39
URL: http://hejahoja.blogg.se/
Postat av: sky

Avundsjuka är männskligt. En känsla vi alla får. Det är som att bli arg, ledsen, glad, svartsjuk. Sedan så finns det anledningar bakom speciella fall. Men låt mig säga detta: folk tänker mer och mer på sig själv och vad som gynnar de även om det leder till det sämre för nära,kära och folk omkring!

2011-01-10 @ 23:17:11
Postat av: Hemin Bandello

såna människor undviker jag...

2011-01-11 @ 15:03:21
URL: http://bigdaddyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0