Tankar!

Just nu vill jag bara skriva alllt vad jag känner i hjärtat och varför jag känner just så!

Döma andra

Dem här dagarna/veckorna har jag hjälpt en kompis väldigt mycket angående hennes förhållande med sin kille.
Dem har inte haft några problem eller nått liknande men hon har mått väldigt dåligt eftersom det har blivit problem med deras familjer. Killen har problem med hans familj och tjejen har problem med hennes familj, så båda har mått dåligt så jag har försökt att få upp humöret hos båda två liksom, men det som stör mig mest av allt är att personer ska sitta massa bullshit saker som inte ens stämmer som ett exempel ''att jag ska hennes kille'' eller att ''jag ska förstöra mellan dem'' varför ska jag sno min kompis kille? Och varför ska jag förstöra mellan dem om jag just försöker hjälpa dem?
Personen kan prata hur mycket hon vill jag bryr mig inte! Det jag stör mig på är att vad man än gör för gott åt människor ska man få skit tillbaka. Lär känna mig innan ni dömmer mig! Döm mig inte i förväg!
Personen känner inte mig, det var bara hej/hejdå mellan oss när vi sågs, men efter vad jag har hört finns inte det längre mellan oss.
Det sårar en människa när man hör sådana saker.
Det sista jag vill är att såra någon person eller att skada någon!
Jag kan inte såra eller skada, jag är ganska snäll person som vill allas bästa spelar ingen roll vart personen kommer ifrån eller vad den har för sexuell bakgrund, om den är muslim, kristen, bög, lebb.
Jag bryr mig liksom inte, det är inte det som är det viktiga i livet utan att man ska accepra ALLA

Det jag försöker komma fram till med den här berättelsen är att ni ska aboslut
ALDIRG döma människor efter ni har lärt känna dem! Ni vet inte varför de beteer sig så som dem gör, alla människor har en orsak varför dem gör så som dem gör!, Det kan vara ifrån misshandel till våldtäkt och till och med en dålig barndom!


Det gör mig ledsen att se människor döma andra fast det inte känner än!
Jag har själv dömt människor innan, men jag ändrade mig själv så jag började döma efter att jag lärde känna dem för att själv vill inte att någon ska döma mig efter de har lärt känna mig och jag tror inte att ni själva vill bli dömda innan de lärt känna er också!

Så mitt råd till er är att ni ska sluta att döma människor förens ni har vetat deras riktiga jag!!



Om ni tycker att jag har fel i det jag skriver kan ni lika gärna kommentera och säga varför :)

Kommentarer
Postat av: Aline

Bra blogg! :D

2010-12-22 @ 15:38:52
URL: http://justaline.blogg.se/
Postat av: Elina

Vet du vilken sida som är bäst om man vill hitta en billig sista-minuten resa? :)

2010-12-22 @ 16:19:51
URL: http://elinaryttbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0